Én egyszerűen imádom a füstölt tofut! Általában nem rajongok az olajban sütött kajákért, de a tofu…., az isteni! Nem tudtam a múltkor sem ellenállni a boltban, mikor megláttam, hogy árválkodik a polcon két doboz füstölt tofu, muszáj volt megvennem. Nekünk nem elég kétdoboznyi, három-négy csomaggal szoktam venni, de sajna csak kettő volt a polcon. Mindegy, hazavittem a hűtőbe, jó lesz ínséges napokra. Most úgy éreztem, elékezett a pillanat, hogy a tányérunkon végezzék, de ki kellett pótolni valamivel, mert ez a mennyiség közröhej tárgyává tett volna a családom előtt. A páromnak mondtam, hogy hozzon nagy fejű gombákat, majd azt is kirántom. Hozott hat fej gombát, ez fél kiló volt! Mindegy, így kevesebbet kell az utálatos panírozással foglalkozni. Köretnek a nálunk oly népszerű zacskós krumplit választottam, mert ezt reggel már elő lehet készíteni, és a hűtőben várakozik, míg ebéd előtt egy órával bele nem teszem a tepsibe, hogy a sütőben ropogós-pirosra süljön.

 
Zacskós krumpli:
4 kg krumpli meghámozva, kockára vágva
2 fej fokhagyma, a gerezdeket késpengével szétnyomva
3-4 ág rozmaringról a leveleket leszedve
só, grillolaj
1 nagy zacskó (nem kell sütőzacskónak lenni!)
Egy nagy zacskóba teszem az egészet, jól összerázom, és a hűtőbe küldöm pihenni sütésig. Nem baj, ha enged egy kis levet, abban fog puhára párolódni majd a sütőben. Egy órával azelőtt, hogy kész az ebéd, beleöntöm a zacskós krumplit 2 nagy tepsibe, és szép pirosra sütöm. Közben egyszer nem árt megkeverni, hogy minden oldala szépen piruljon meg.
 
Rántott tofu és gomba:
2 doboz füstölt tofu , dobozonként 8-8 szeletre vágva
½ kg gomba (minél nagyobb fejek, hogy kevesebbet kelljen panírozni)
4-5 tojás, amit botmixerrel és egy csipet sóval habosra kevertem
liszt, zsemlemorzsa, szezámmag, magyaros fűszerkeverés
olaj a sütéshez
A szeletekre vágott tofu mindkét oldalát beszórom magyaros fűszerkeverékkel és szétdörzsölöm rajta, hogy mindenütt érje. A gomba fejeket megmosom, hagyom lecsöpögni őket, majd lisztbe-tojásba-zsemlemorzsába forgatom, és kisütöm forró olajban. A zsemlemorzsába jó sok szezámmagot keverek (akár fele-fele arányban is), nagyon finom mikor megsül! Papírtörlőre szedem, hagyom, hogy feligya a papír a fölösleges olajat, és már lehet is tálalni. Friss saláta, vagy tartár mártás illik hozzá!

Címkék: burgonya krumpli gomba tofu rántott panír

A bejegyzés trackback címe:

https://anyadfoztje.blog.hu/api/trackback/id/tr162594033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CT-kedvelő 2011.01.22. 19:23:01

Jó mind, de a zacsiban pácolt, majd sült krumpli az fenomenális
süti beállítások módosítása