Narancslekvár kaláccsal

 2011.01.27. 20:24

Narancslekvár

 
Kb. 2,5 kg narancs (tisztítva 1,2 kg)
50 dkg cukor
1 db citrom megtisztítva, mint a narancs
1 csomag zseléfix
 
A narancsot megmossuk, majd megtisztítjuk. A fehér részeket a lehető legalaposabban eltávolítjuk róla, mert ettől keserű lesz. Én a meghámozott narancsokat késsel meg szoktam még kapargatni, hogy minél több fehér rész jöjjön le róla. Ezután a gerezdeket kettévágom, és egy lábasba teszem. Ugyanígy a citromot is megtisztítom, beleteszem a lábasba. Lehet még hozzá tenni reszelt narancshéjat, de vigyázni kell, hogy ekkor se kerüljön bele a fehér része! A dzsemfixen leírtak szerint először a zselésítővel kell felfőzni és utána a cukorral még forralni 3-4 percig, vagy mindent összekeverve felforraljuk és főzzük 2 percig – attól függ, milyen zselésítőt használunk. Én azt szeretem, ha a lekvárban vannak nagyobb gyümölcsdarabok, ezért nem szoktam összeaprítani a gyümölcsöt.
A kész lekvár még folyik, de ez nem baj. Töltsük üvegekbe, egy celofánlappal fedjük be és csavarjuk rá a kupakot. Fordítsuk fejre és így hagyjuk 10-15 percig. Ezután fordítsuk vissza és rakjuk hűvös helyre. Tartósítószer nem kell bele!
 
Márványos kalács
 
1 kg rétesliszt
8-9 dl langyos tej
8 dkg cukor
10 dkg olvasztott vaj
3 dkg élesztő
1 kávéskanál só
 
Én kenyérsütő géppel szoktam készíteni, abban más sorrendbe kell a hozzávalókból összeállítani a tésztát, de ezt tudja, akinek kenyérsütője van. Most az írom le, hogy kell kézzel dagasztva elkészíteni. 1 dl langyos tejbe kevés cukrot teszek, belemorzsolom az élesztőt és 2-3 evőkanál liszttel megszórom. Hagyom pihenni 5-10 percig. Ezt a kovászt teszem a liszthez és a többi langyos tejjel közepesen kemény, ruganyos tésztát gyúrok. 20-25 percig gyúrom, majd hozzáöntöm az olvasztott vajat és továbbgyúrom, amíg szép fényes lesz a tészta. Liszttel megszórom a tetejét, letakarom és meleg helyen ½ óráig kelesztem. Lisztezett nyújtódeszkán átgyúrom, majd sütőpapírral bélelt hosszúkás formába teszem. Ez két közepes méretű sütőformába elég. Lehet két cipóra vágni és 3 rudat sodorva megfonni, sütőlapra tenni. Letakarva még kelesztem 15-20 percig, megkenem 2 tojás sárgájával (nem muszáj, én nem szoktam tojással kenni, csak vízzel, vagy azzal sem) majd 180 °C-os sütőben 45-50 percig sütni. Ha márványos kalácsot akarunk, az első kelesztés után a tészta felébe kakaóport keverünk, és már csak egy kicsit gyúrjuk, hogy teljesen ne keveredjen össze a két féle kalácstészta.
Lehet bele tenni mazsolát, aszalt gyümölcsöket, ki mit szeret.

Címkék: reggeli narancs kalács lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://anyadfoztje.blog.hu/api/trackback/id/tr702619054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása