Ma este valami pikáns, fűszeres sültet szerettem volna enni, úgyhogy munkából hazafelé beugrottam a piacra és vettem egy darabka sütőtököt. Hús volt otthon, egy kilónyi comb, ez lett az alap. Aztán átvizsgáltam a hűtőt, és abból, amit találtam összehoztam egy igazán ízletes, nem túl bonyolult vacsorát!

Chilis-mézes sült hús: 

1 kg sertés comb szeletelve, vagy csirkemell, vagy oldalas, szóval sok mindent lehet így sütni

5 evőkanál méz (közönséges virágméz)

4 evőkanál olívaolaj

1 teáskanál pirospaprika

kevés fokhagymás chilis olívaolaj (ez saját készítésű, de lehet készen is kapni)

bors, só.

A körethez:

rizs

ételízesítő, só, olaj

A fűszeres tökhöz:

egy gerezd sütőtök

olívaolaj

chilis olívaolaj, vagy 1 chilipaprika apróra vágva

curry

A hús szeleteket enyhén kiklopfoltam és mind a két oldalukat kevés sóval bedörzsöltetem. A mártáshoz való többi hozzávalót villával alaposan összekevertem és a husik mind a két oldalát bekentem vele (a kis kezecskémmel, mert így a legegyszerűbb). A teflon tepsibe egy nagyon kevés olajat öntöttem, szétkentem az alján, és a szeleteket elhelyeztem szépen a tepsiben, a maradék mártást rákentem a hús tetejére. 1 dl vízzel nyakon öntöttem, majd lefedtem alufóliával, hogy puhára párolódjon. 200°C-on 50-60 percig sütöm fólia alatt, majd levettem a fóliát, a levével meglocsoltam a husit és még pirítottam bő 10 percig, amig gyönyörű piros lett.

A rizst kevés olajon megpirítottam, majd felöntöttem vízzel (én nem szoktam kimérni, csak úgy szemre a vizet és a rizst), sóval, kivés ételízesítővel és csípős curryvel ízesítettem, lefedtem és puhára pároltam. 

A sütőtököt felkockáztam (2x2 cm-esre kb.), egy teflon serpenyőbe olívaolajat öntöttem, ebbe raktam a sütőtök kockákat, pici chilis olívaolajat még öntöttem hozzá, curryt, sót (egy ici-picit) és borsot szórtam rá, és gyakran kavargatva megsütöttem. Mindig csak annyit rakok a serpenyőbe, hogy kényelmesen elférjen az alján, és jól tudjam kevergetni.

Nagyon finom lett, de lehet, hogy legközelebb egy kis reszelt gyömbért is keverek a mézes mártáshoz, szerintem illik hozzá a fűszeres-aromás íze!

Címkék: sütőtök méz rizs curry sült hús chili

A bejegyzés trackback címe:

https://anyadfoztje.blog.hu/api/trackback/id/tr112583382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Falánk Nyalánk 2011.01.14. 22:30:48

Isteni volt, köszi, hogy hagytatok egy adagot. Ilyet máskor is szívesen ennék
süti beállítások módosítása